بک گراند هدر در صفحات زیر

کم تحرکی چیست ؟

کم تحرکی به سبک زندگی غیرفعال و کم فعالیت بدنی اطلاق می‌شود که می‌تواند منجر به افزایش خطر مرگ زودرس و بیماری‌های مزمن شود

عوارض کم تحرکی عبارتند از:

1. افزایش وزن و چاقی

2. کاهش توده عضلانی اسکلتی

3. افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

4. افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

5. افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مفصلی و التهابی مانند آرتروز

6. کاهش عملکرد مغزی و افزایش خطر ابتلا به آآلزایم

7. افسردگی و اضطراب

8. افزایش فشار خون

9. کاهش کارایی سیستم تتنفس

10. سوزش سر دل، نفخ و سوء هاضمه

11. کاهش اشتها و سوء تغذیه

12. کاهش مصرف مایعات

13. کاهش انرژی

کم تحرکی در ایران نیز رو به افزایش است و در سال‌های اخیر رشد 25 درصدی داشته است. 32 درصد کودکان و 64 درصد زنان ایرانی از اضافه وزن و چاقی رنج می‌برند.

برای جلوگیری از کم تحرکی و عوارض آن، توصیه می‌شود که فعالیت‌های بدنی منظم و ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید.

برای کاهش کم تحرکی، توصیه می‌شود که فعالیت‌های بدنی منظم و ورزش را در برنامه روزانه خود جای دهید. تمرینات زیر می‌توانند به شما کمک کنند:

1. پیاده‌روی: پیاده‌روی یکی از بهترین تمرینات برای کاهش کم تحرکی است. شما می‌توانید با پیاده‌روی در فضای باز یا درون ساختمان، به راحتی و بدون نیاز به تجهیزات خاص، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید

2. شنا: شنا یکی از بهترین تمرینات برای کاهش کم تحرکی است. شنا به شما کمک می‌کند تا عضلات بدن خود را تقویت کنید و بهبود قلب و عروق خود را تجربه کنید.

3. تمرینات انعطاف پذیری: تمرینات انعطاف پذیری مانند یوگا و حرکات کششی به شما کمک می‌کنند تا دامنه حرکتی بدن خود را افزایش دهید و از آسیب و درد و سفتی جلوگیری کنید.

4. تمرینات تقویتی: تمرینات تقویتی مانند وزنه‌برداری و تمرینات مقاومتی به شما کمک می‌کنند تا توده عضلانی خود را افزایش دهید و بهبود قدرت و تحمل بدن خود را تجربه کنید.

5. تمرینات کاردیو: تمرینات کاردیو مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا به شما کمک می‌کنند تا قلب و عروق خود را تقویت کنید و بهبود تنفس خود را تجربه کنید

توصیه می‌شود قبل از شروع هرگونه تمرینات بدنی، با دکتر فیزیولیست ورزشی یا متخصص در این زمینه  مشورت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.