بک گراند هدر در صفحات زیر

توضیحات نحوه خوابیدن صحیح

شب ها هنگام قرار گرفتن در رختخواب باید مواردی را در نظر بگیرید تا خوابی کامل و صحیح داشته باشید. این نکات عبارتند از:

تشک: تشک مناسب نباید خیلی نرم یا سفت باشد چون باعث فرو رفتن بدن و ستون فقرات و بدن درد، کوفتگی و ایجاد اختلال خواب می شود.

بالشت: بالشت مناسب نباید سفت و یا نرم باشد.

به پهلو خوابیدن:

اگر شرایط زیر را رعایت کنید پس این مدل خواب، روش درست و مناسبی است.

 اگر به پهلو می خوابید ضخامت بالشت باید به گونه ای باشد که شانه تا قسمت فرورفتگی بین گردن را پر کند و شانه و گردن در یک خط موازی و مساوی باهم قرار بگیرند. در اینجا باید ضخامت بالشت به گونه ای باشد که هنگام خوابیدن سر و گردن با ستون فقرات در یک راستا قرار بگیرد و بالشت نباید خیلی نرم یا سفت باشد. این عمل باعث پر شدن گودی کمر می شود و باعث می شود کیفیت خواب خوبی را تجربه کنید و از ایجاد آسیب به بدن هم جلوگیری می شود.  

همچنین در این حالت باید یک بالشت را در آغوش بگیرید و یک بالشت دیگر را زیر زانویی که خم کرده و به درون شکم خود جمع کرده آید بگذارید و پای مخالف خود را کاملا صاف و در راستای ستون فقرات خود قرار بدهید.

به کمر خوابیدن:

اگر به کمر می خوابید ضخامت بالشت نباید به اندازه ای باشد که هنگام خوابیدن ستون فقرات از حالت طبیعی خارج شود.   همچنین باید یک  بالشت زیر ساق پا و زانو  قرار بدهید تا بدن در هنگام خواب در حالت مناسبی قرار داشته باشد و کمترین فشار ممکن را تحمل کند.

این عمل برای کمک به کمر است و باعث می شود تا بدن در حالتی قرار بگیرد که از آسیب به کمر و گردن جلوگیری کند و در این حالت فرد احساس بهتری دارد.