بک گراند هدر در صفحات زیر

ورزش در آب برای بیماران پارکینسونی

ورزش در آب می‌تواند به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که یک دوره تمرینی ورزش در آب می‌تواند بر تعادل بیماران مبتلا به پارکینسون تأثیر بگذارد

. در بیماران سکته مغزی، آلزایمر، پارکینسون یا فلج مغزی ورزش در آب جایگاه ویژه‌ای دارد

. یک برنامه ورزش در آب به مدت هشت هفته می‌تواند بر قدرت عضلات اندام تحتانی در بیماران مبتلا به پارکینسون تأثیر بگذارد

. ورزش در آب بهبود تعادل بیماران پارکینسون را تسهیل می‌کند، اما این موضوع تنها فایده ورزش نیست. ورزش در آب به علائم دیگری نیز کمک می‌کند.

 

برخی از فواید ورزش در آب برای بیماران پارکینسون عبارتند از:

 

1. تقویت عضلات: ورزش در آب می‌تواند به تقویت عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات کمک کند.

2. بهبود قدرت قلب و تناسب اندام: ورزش در آب می‌تواند به بهبود قدرت قلب و تناسب اندام کلی کمک کند.

3. بهبود گردش خون: فشار هیدرواستاتیک آب موجب بهبود گردش خون می‌شود و بازگشت وریدی را به سمت قلب بهتر کرده و از تورم اندام تحتانی کاهش می‌دهد.

4. تقویت عضلات تنفسی و افزایش کارایی قلبی عروقی: ورزش در آب می‌تواند به تقویت عضلات تنفسی و افزایش کارایی قلبی عروقی کمک کند.

5. بهبود کیفیت زندگی: ورزش در آب می‌تواند بهبود کیفیت زندگی بیماران پارکینسون را نیز به همراه داشته بباش

 

بنابراین، ورزش در آب نه تنها به بهبود تعادل بیماران پارکینسون کمک می‌کند، بلکه به بهبود علائم دیگری نیز می‌تواند کمک کند.

، بر اساس مطالعات و منابع موجود، ورزش در آب به عنوان یک روش بهبودی برای بیماران پارکینسون توصیه می‌شود. این نتایج نشان می‌دهند که ورزش در آب می‌تواند به بهبود تعادل، قدرت عضلانی، انعطاف پذیری، سرعت حرکت و کیفیت زندگی بیماران پارکینسون کمک کند

. بنابراین، بر اساس تحقیقات و شواهد موجود، ورزش در آب می‌تواند به عنوان یک روش بهبودی مفید و موثر برای بیماران پارکینسون مورد توصیه قرار گیرد.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که باتوجه به اینکه پارکینسون در حال حاضر درمان قطعی ندارد ورزش به این افراد کمک می کند تا کیفیت زندگی آنان بهبود پیدا کند و آنان بدون کمک اطرافیان خود به زندگی خود ادامه دهند. همچنین باید این نکته را نیز در نظر گرفت که ورزش در آب باید توسط یک دکتر متخصص تجویز و زیر نظر مربیان مجرب و حرفه ای طراحی و اجرا شود همچنین این روند باید به صورت مستمر و مداوم انجام و در صورت قطع این روند علائم قبلی تشدید می شوند و فرد دچار مشکلات زیادی می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در تماس باشید.