بک گراند هدر در صفحات زیر

ضرورت ورزش برای فشارخون

چگونه ورزش فشار خون را کاهش می دهد؟

 ورزش منظم قلب را قوی تر می کندیک قلب قوی تر می تواند خون بیشتری را با تلاش کمتر پمپاژ کنددر نتیجه نیروی وارد بر رگ ها کاهش می یابداین باعث کاهش فشار خون می شود.

 

 فشار خون بر حسب میلی متر جیوه (میلی متر جیوه) اندازه گیری می شوددر خوانش فشار خون دو عدد وجود داردعدد بالایی فشار سیستولیک استعدد پایین فشار دیاستولیک است.

 طبق گفته کالج قلب و عروق آمریکا و انجمن قلب آمریکا، فشار خون طبیعی 120/80 میلی متر جیوه یا کمتر است.

 فعال شدن بیشتر می تواند اعداد فشار خون بالا و پایین را کاهش دهداینکه چقدر پایین تر است کاملاً مشخص نیستمطالعات نشان می دهد که از 4 تا 12 میلی متر جیوه دیاستولیک و 3 تا 6 میلی متر جیوه سیستولیک کاهش می یابد.

 ورزش منظم همچنین به حفظ وزن سالم کمک می کندکنترل وزن یک راه مهم برای کنترل فشار خون استاگر اضافه وزن دارید، کاهش حتی 5 پوند (حدود 2.3 کیلوگرم) می تواند فشار خون شما را کاهش دهد.

 حدود 1 تا 3 ماه طول می کشد تا ورزش منظم بر فشار خون تأثیر بگذارداین مزایا فقط تا زمانی که به ورزش ادامه دهید باقی می مانند.

چقدر ورزش نیاز دارید؟

شما باید سعی کنید حداقل 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته یا ترکیبی از این دو داشته باشیددر بیشتر روزهای هفته حداقل 30 دقیقه فعالیت هوازی داشته باشیداگر به ورزش عادت ندارید، به آرامی به سمت این هدف حرکت کنیدمی توانید تمرین هوازی خود را به سه جلسه 10 دقیقه ای تقسیم کنیداین به شما همان مزیت یک جلسه 30 دقیقه ای را می دهد.

 هر فعالیتی که باعث افزایش ضربان قلب و تنفس شود، فعالیت هوازی محسوب می شودچند نمونه عبارتند از:

  •  ورزش های فعال مانند بسکتبال یا تنیس
  •  دوچرخه سواری
  •  بالا رفتن از پله ها
  •  رقصیدن
  •  باغبانی، از جمله چمن زنی و چیدن برگ ها
  •  دویدن
  •  شنا كردن
  •  پیاده روی

 به نظر می رسد ترکیبی از تمرینات هوازی و وزنه برداری بیشترین فواید را برای سلامت قلب فراهم می کند.

 اگر چندین ساعت در روز می نشینید، سعی کنید هر ساعت 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید تا حرکات کششی و حرکتی انجام شودسبک زندگی غیرفعال - که بی تحرکی نیز نامیده می شود - با بسیاری از بیماری های مزمن از جمله فشار خون بالا مرتبط استبرای اینکه کمی تحرک در روز خود داشته باشید، سعی کنید یک پیاده روی سریع داشته باشید یا فقط به آشپزخانه یا اتاق استراحت بروید تا آب بنوشیدتنظیم یک یادآور در تلفن یا رایانه ممکن است مفید باشد.