بک گراند هدر در صفحات زیر

روز جهانی فشار خون

فشار خون خود را به صورت مرتب اندازه گیری کنید تا عمر طولانی تری داشته باشید

"27 اردیبهشت 1402 روز جهانی فشارخون گرامی باد"

فشار خون بالا به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مغزی، کلیوی و سایر بیماری ها را افزایش می دهد. تخمین زده می شود که 1.28 میلیارد بزرگسال 30 تا 79 ساله در سراسر جهان به فشار خون بالا مبتلا هستند که عمدتاً در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​زندگی می کنند.

تخمین زده می شود که 46 درصد از بزرگسالان مبتلا به فشار خون در سراسر جهان از ابتلای خود به این بیماری بی اطلاع هستند. کمتر از نیمی از بزرگسالان (42٪) مبتلا به فشار خون بالا تشخیص داده شده و درمان می شوند. تقریباً از هر 5 بزرگسال (21 درصد) 1 نفر آن را تحت کنترل دارد.

فشار خون بالا در دوران بارداری عامل اصلی مرگ و میر زودرس در سراسر جهان است. یکی از اهداف جهانی برای بیماری‌های غیرواگیر، کاهش 33 درصدی شیوع فشار خون بالا بین سال‌های 2010 تا 2030 است.

اگرچه فشار خون بالا یک بیماری سبک زندگی است، اما می توان از آن جلوگیری کرد. برای جلوگیری از فشار خون بالا، فرد باید تغییرات خاصی را در سبک زندگی دنبال کند، مانند:

مصرف نمک را به کمتر از 5 گرم در روز کاهش دهید.

میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

روزانه فعالیت بدنی داشته باشید.

از سیگار کشیدن و سایر اشکال تنباکو خودداری کنید.

مصرف الکل را محدود کنید.

مصرف غذاهای پرچرب را کاهش دهید.

زندگی زمانی بسیار بهتر است که قلب و ذهنی آرام و متین داشته باشیم. بگذارید در روز جهانی فشار خون در جهت ثبات و سلامتی بهتر تلاش کنیم.